3902Views 0Comments
Bez wątpienia analityka big data jest siłą napędową sukcesu firmy – potwierdza to 8 na 10 ankietowanych przedstawicieli c-level wg. raportu TechRepublic.
Jednak mimo to z jej dobrodziejstw korzysta nadal niewiele firm. A szkoda, bo cyfrowi prymusi, jak zwykle mawia się o firmach tworzących dobre praktyki w raportowaniu i analizie danych, potwierdzają wielką moc danych i wniosków na nich opartych.
O raportowaniu BI (business intelligence) narosło w ostatnim czasie sporo mitów, które niestety – jak to mity – są zwyczajnie nieprawdziwe. Wynika to głównie z utartych przekonań i przyzwyczajenia do popularnych oraz dobrze nam znanych tradycyjnych arkuszy kalkulacyjnych. Jednak wszechobecny rozwój technologiczny wymaga od nas stosowania coraz nowszych i często znacznie lepszych rozwiązań, które będą w stanie zbierać i analizować ogrom danych z różnych działów w organizacji.
Niezależnie od wielkości organizacji jednym z warunków sukcesu w raportowaniu jej poprawnego i efektywnego funkcjonowania jest zbieranie i analiza danych. Każdy z nas przygotowuje jakieś raporty lub przynajmniej zbiera albo tworzy zasilające je dane. Kadra zarządzająca ma za zadanie – na podstawie tych raportów – wyciągnąć wnioski, dzięki którym podjęte zostaną kluczowe dla przyszłości i rozwoju firmy decyzje. Dlatego tak istotne jest dobranie odpowiedniego sposobu raportowania lub wybrania optymalnego narzędzia do jego przygotowywania. Warto więc sprawdzać dostępne na rynku opcje.
Business Intelligence nie tylko pozwala na integrację danych z różnych źródeł, działów i systemów wewnątrz organizacji, ale też, w przeciwieństwie do tradycyjnego raportu Excelowego umożliwia wizualizację danych na wiele sposobów. Jednak mimo tych wszystkich zalet nadal wiele organizacji, mniejszych i średnich dynamicznie się rozwijających, nie decyduje się na to rozwiązanie, bo zakłada, że jest drogie, zbyt skomplikowane i rozbudowane, a do obsługi raportów trzeba będzie zatrudnić kolejnego pracownika. Nic bardziej mylnego! Inwestycja w analizę wielowymiarowych danych oraz ich przedstawianie w sposób wizualnie konsumowalny sprawia, że decyzje o znaczeniu strategicznym podejmowane są na realnych danych. Ale podobnych mylnych wyobrażeń o BI jest znacznie więcej. Dlatego w poniższym materiale obalamy pięć najczęstszych mitów związanych z raportowaniem BI i pokazujemy jak w łatwy i szybki sposób wdrożyć inteligentne raporty u siebie w organizacji.